بررسی نقش عرف در نظام حقوقی ایران

بررسی نقش عرف در نظام حقوقی ایران

« عرف » به اذعان كلیه اندیشمندان اولین منبع حقوق به شمار می رود
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 215
فرمت فایل doc
حجم فایل 71 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

بررسی نقش عرف در نظام حقوقی ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 3069

کاربر

شرح مختصر:

« عرف » به اذعان كلیه اندیشمندان اولین منبع حقوق به شمار می رود. امروزه نیز با سامان یافتن نظام اجتماعی و توسعه ورشد تمدنهای بشری ودر نیجه گسترش وضع قوانین ومقررات نوشته در شئون مختلف زندگی اجتماعی ، نه تنها نقش و قلمرو عرف كم رنگ نشده، بلكه سیر تحولات نظامهای حقوقی معاصر در عرصه های داخلی و بین المللی بر تقویت نقش عرف در حل و فصل منازعات و همچنین استباط احكام، تشخیص مفاهییم، مصادیق و موضوعات تاكید دارد ،ضمن آنكه در نظامهای حقوقی «نانوشته» عرف نقش حقوق زنده را بر عهده دارد.در این نوشتار تلاش شده است ، نقش عرف در فقه امامیه و نظام حقوقی ایران در حد بضاعت ، مورد برسی و كنكاش قرار گیرد . بر این اساس ضمن پرداختن به تاریخچه، مفاهیم و اركان وعناصر عرف، ،گونه ها واقسام عرف به اعتبار مفاهیم مختلف، تببیین و سپس جایگاه، كاربرد و قلمرو عرف به تفصیل مورد بحث و بررسی واقع شده است.

فهرست مطالب

چكیده

مبحث اول : کلیات

1- پیشینه تاریخی

الف: تاریخچه عرف در کلیه تمدنها

ب:تاریخچه عرف در تمدن عرب قبل از اسلام

2- مفهوم شناسی عرف

3- منشأ، اركان و عناصر عرف

4- بررسی تطبیقی مفهوم عرف باسایر مفاهیم مرتبط ومشابه

الف- تفاوت عرف و عادت

ب- تفاوت عرف واجماع

ج- تفاوت عرف وسیره عقلا

مبحث دوم : اقسام وگونه های عرف

الف) عرف لفظى

ب) عرف عملى

مبحث سوم : حجیت ،جایگاه و کاربرد عرف

1- نظریه ها و گرایش های حجیت عرف

الف)نظریه حجیت ذاتى

ب) نظریه عقل

ج) نظریه امضا

تعریف قاعده ى حقوقى

تعریف مبنا

مبنا در نظام حقوقى اسلام

تعریف منبع

دیدگاه هاى موجود درباره ى منبع یا مبنا بودن عرف

مبحث چهارم: قلمرو عرف

منابع

پایان نامه بررسی ضرورت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری به …

۶ مهر ۱۳۹۶ – عنوان پایان نامه: بررسی ضرورت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری به صورت الکترونیک(همراه با پرسشنامه و کار آماری) پایان نامه کارشناسی رشته …

پایان نامه بررسی ضرورت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری به …

عنوان پایان نامه: بررسی ضرورت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری به صورت الکترونیک(همراه با پرسشنامه و کار آماری) پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت – گرایش …

بررسي نقش فناوري اطلاعات در استقرار مديريت ارتباط با …

توسط جراحي محمدحسين
يكي از اين ابعاد، موضوع «مديريت ارتباط با مشتريان» يا به اختصار CRM مي باشد. … مفهوم نويني به عنوان «مديريت ارتباط با مشتري به صورت الكترونيكي (eCRM)، در … در مرحله بعد روش ساده پياده سازي eCRM، همراه با نكات ضروري آن، بيان مي شود.

بررسی ضرورت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری به صورت …

۲۳ شهریور ۱۳۹۶ – پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت (گرایش بازرگانی) همراه با پرسشنامه و کار آماری spss.

بررسی تاثیر اجرای E-CRM (مدیریت الکترونیکی ارتباط …

بررسی تاثیر اجرای E-CRM (مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتریان) بر رضایت … صورت گرفته در دنیای امروز، به کارگیری ابزار الکترونیکی در مدیریت ارتباط … حاصل از آن در شرایط کنونی به‌منظور تامین منافع آتی بانک ضروری به نظر می‌رسد.

دانلود مقاله بررسی ضرورت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری به …

۲۷ اسفند ۱۳۹۵ – بررسی ضرورت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری به صورت الکترونیک دسته: مدیریت بازدید: 4 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 1313 کیلوبایت تعداد …

[PDF]بررسی ضرورت مدیریت ارتباط با مشتری به صورت …

ﺧﻼﺻﻪ ﻣﻘﺎﻟﻪ: ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮﺭ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺑﺮﺭﺳﺮﯼ ﺿﺮﺭﻭﺭ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮏ (ﻋﻮﺍﻣﻞ. ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ، ﻋﻮﺍﻣﻠﺴﯿﺴﺘﻢ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯿ؛ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﻭ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﻭ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯽ (ﺑﺎ …

[DOC]پارادایم مدیریت الكترونيكي ارتباط با مشتري در كلاس جهاني …

پارادايم مديريت الكترونيكي ارتباط با مشتري(ECRM ( در پروژه(CARUSO) ….. ماه از طرف مشتريان براي بررسي كاتالوگ شركت، هزينه هاي پايين تر فروش، محصولات برتر و … ژیوگاس وکیرسی، مزایای مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری را به صورت …. اجرا و پياده سازي CRM كمي براي تعيين كردن اثر آن ها روي رضايت مندي كارمندان …

[PDF]بررسي رابطه مشتري مداري و مديريت ارتباط با مشتري …

CRM. ﺑﻪ ﺻﻮرت وﺳﯿﻌﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ. ﺷﻮد. اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﺧﻮد ﺑﺎﻋﺚ ﭘﺪﯾﺪ آﻣﺪن ﻣﻔﻬﻮﻣﯽ ﻧﻮﯾﻨﯽ ﺑﻪ ﻧﺎم ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮي. اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻫﺪف از اﻧﺠﺎم اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ. E-CRM. ﺑﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎت ادراك …

بررسی نقش مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری (ECRM) …

۲ بهمن ۱۳۹۵ – ضرورت استفاده ازتجارت الکترونیکی … مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری یک مفهوم استراتژیک است که باعث ایجاد … و اجرای برنامه‌های ارائه خدمات در جهت رفع این نیازها برای جذب مشتری از ارکان اساسی هرگونه فعالیت در سازمان می‌باشد. … اين تغييرات عمده به منظور جلب رضايت مشتريان بانك صورت گرفته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *