بررسی اثركیفیت حسابرسی بر ارتباط بین جریان وجوه نقد آزاد و مدیریت سود در شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

بررسی اثركیفیت حسابرسی بر ارتباط بین جریان وجوه نقد آزاد و مدیریت سود در شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

هدف اصلی این پژوهش بررسی اثركیفیت حسابرسی بر ارتباط بین جریان وجوه نقد آزاد و مدیریت سود در شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 258
فرمت فایل doc
حجم فایل 558 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 157

بررسی اثركیفیت حسابرسی بر ارتباط بین جریان وجوه نقد آزاد و مدیریت سود در شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

فروشنده فایل

کد کاربری 3069

کاربر

شرح مختصر:

هدف اصلی این پژوهش بررسی اثركیفیت حسابرسی بر ارتباط بین جریان وجوه نقد آزاد و مدیریت سود در شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. به عبارت دیگر در این پژوهش سعی شده است به این سوال پاسخ داده شود که آیا بالا بودن کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می تواند رابطه بین جریان وجوه نقد آزاد و مدیریت سود را ضعیف کند یا خیر؟ برای پاسخ گویی به این پرسش نمونه ای به تعداد 64 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، در دوره زمانی 1384 تا 1388 مورد بررسی قرار گرفت. در این پژوهش و متغیر کیفیت حسابرسی نیز با استفاده از دو معیار اندازه حسابرس و تخصص حسابرس در آن صنعت و در این تحقیق از مدل لن و پلسن برای تعیین جریان­های نقد آزاد واحد تجاری استفاده می­شود. متغیر مدیریت سود با استفاده از مدل جونز ،1995 ارزیابی قرار گرفت. برای آزمون فرضیه های پژوهش از مدل های رگرسیون در سطح معنی داری 95 درصد استفاده شده است. لازم به توضیح است که از ضرایب هبستگی پیرسون و اسپیرمن در سطح معنی داری 95 درصد نیز استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که در حالت کلی بین مدیریت سود وجریان وجوه نقد آزاد رابطه معنا داری وجود دارد سپس به بررسی اثر معیارهای اندازه حسابرس و تخصص حسابرس در صنعت و در نهایت کیفیت حسابرسی بر روی ارتباط بین جریان وجه نقد آزاد و مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده . که در این تحقیق ارتباط معنا دار و مستقیم بین جریان وجوه نقد آزاد و مدیریت سود و وجود داردو اثر کیفیت حسابرسی و ارتباط بین جریان نقد آزاد و مدیریت سود معنی دار و معکوس است بدین معنی که کیفیت حسابرسی باعث کم شدن ارتباط بین جریان وجوه نقد آزاد و مدیریت سود می شود

فهرست مطالب

چكیده:1

مقدمه:2

فصل اول:كلیات تحقیق

1-1)مقدمه4

2-1 )تاریخچه مطالعاتی. 5

3-1) بیان مساله7

4-1) فرضیه های پژوهش.. 11

5-1) اهداف پژوهش.. 11

6-1) اهمیت و ضرورت پژوهش.. 12

7-1 ) حدود مطالعاتی. 13

1-7-1)قلمرو موضوعی. 13

2-7-1) قلمرو زمانی. 13

3-7-1) قلمرو مکانی. 13

8-1)واژگان کلیدی و اصطلاحات.. 14

فصل دوم:مروری بر ادبیات تحقیق

1-2 مقدمه17

2-2) کیفیت حسابرسی :17

1-2-2) چارچوب کیفیت حسابرسی. 18

2-2-2) مباحث نظری و شواهد تجربی در باب کیفیت حسابرسی. 20

1-2-2-2) تقاضا برای کیفیت حسابرسی. 22

2-2-2-2) عرضه کیفیت حسابرسی. 23

3-2-2-2) رابطه بین اجزای کیفیت حسابرسی. 24

4-2-2-2) محصولات کیفیت حسابرسی. 26

5-2-2-2) خلاصه محصولات کیفیت حسابرسی. 33

3-2) اندازه حسابرس.. 35

4-2) تخصص گرایی در صنعت.. 37

5-2) دوره تصدی حسابرس.. 39

6-2تعریف جریان وجوه نقد آزاد40

1-6-2 محاسبه جریان وجوه نقد آزاد40

2-6-2 جریان وجوه نقد آزاد و مشکلات نمایندگی ناشی از آن. 41

7-2 نظریه مدیریت سود43

1-7-2ارتباط ارزشی سود و نظریه های مدیریت سود44

2-7-2 منتخب نظریه های رقیب.. 46

3-7-2نظریه ی شرکت.. 47

4-7-2 رویکرد هزینه ی قراردادها49

5-7-2)مدیریت سود51

1-5-7-2) فرضیه های طرح پاداش.. 53

2-5-7-2) فرضیه های قرارداد بدهی. 53

3-5-7-2) فرضیه های هزینه های سیاسی. 53

6-7-2) انگیزه های مدیریت سود54

1-6-7-2) تامین انتظارات تحلیل گران مالی. 54

2-6-7-2) به منظور جلوگیری از مشکلات تعهدات استقراض و تلاش برای کم کردن هزینه های سیاسی 55

3-6-7-2) هموارسازی سود طی یک دوره زمانی بلند مدت با رشد مناسب.. 55

4-6-7-2) تامین کردن احتیاجات طرح پاداشی. 56

5-6-7-2) تعویض مدیریت.. 56

7-7-2)مدیریت سود خوب در برابر مدیریت سود بد56

8-2)مفاهیم مختلف سود58

1-8-2)سود58

2-8-2) اهداف گزارشگری سود58

3-8-2) پیش بینی سود و استفاده كنندگان پیش بینی سود59

4-8-2) فواید سود برای سرمایه گذاران. 60

5-8-2) تئوری نمایندگی. 62

6-8-2) انواع قراردادها و نظریه نمایندگی. 65

1-6-8-2) قرارداد برمبنای رفتار یا زمان. 66

2-6-8-2) قرارداد برمبنای نتیجه یا محرك. 67

7-8-2) هموار سازی سود67

1-7-8-2) انواع هموارسازی سود69

2-7-8-2) روش های هموارسازی سود71

8-8-2) حسابداری تعدیلات جامع. 71

9-8-2) حساب سازی. 72

9-2) تبیین رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی. 72

10-2) بحث کلی. 76

11-2) پژوهشهای انجام گرفته در زمینه پژوهش حاضر. 81

1-11-2) پژوهشهای انجام شده برون از کشور. 81

2-11-2) پژوهشهای انجام شده درون کشور. 90

فصل سوم:روش‌ اجرای تحقیق

1-3 )مقدمه96

2-3) روش پژوهش.. 96

3-3) پرسش های تحقیق. 96

4-3) مدل تحلیلی تحقیق. 97

5-3) جامعه و نمونه آماری. 101

1-5-3) جامعه آماری. 101

2-5-3) نمونه آماری. 102

6-3) فرضیه های پژوهش.. 102

7-3) گرد آوری اطلاعات.. 103

8-3) تابع های آماری مورد استفاده در این پژوهش.. 103

1-8-3) آزمون کولموگوروف – اسمیرنوف (K-S)103

2-8-3) آزمون دوربین – واتسون (DW)104

3-8-3) دیاگرام پراکنش و معادله خط. 105

4-8-3) تحلیل رگرسیون. 105

5-8-3) ضریب همبستگی پیرسون. 106

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4مقدمه‏108

2-4آمار توصیفی. 109

3-4 آزمون نرمالیتی. 110

5-3 بررسی ضریب همبستگی بین متغیرها111

6-3 بررسی مدل با استفاده از تحلیل رگرسیونی. 112

7-4تفسیر مدل:115

8-4 رگرسیون چندگانه حاصل از روش گام به گام115

9-4 تفسیر مدل:117

10-4 آزمون فرضیه ها117

11-4 بررسی اعتبار مدل. 119

فصل پنجم:نتیجه‌گیری و پیشنهادات

1-5مقدمه122

2-5) نتایج آزمون فرضیه ها122

1-2-5) نتیجه آزمون فرضیه اصلی اول:122

2-2-5) نتیجه آزمون فرضیه فرعی اول. 123

3-2-5) نتیجه آزمون فرضیه فرعی دوم:124

3-5) نتیجه گیری. 125

4-5) پیشنهادها125

1-4-5) پیشنهادهای مبتنی بر نتایج پژوهش.. 125

2-4-5) پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی. 126

5-5) محدودیت های پژوهش.. 127

پیوستها

خروجی نرم افزار. 130

منابع و ماخذ

منابع فارسی:140

منابع لاتین:141

چکیده انگلیسی. 146

فهرست جداول

جدول (1-2) مطالعات بررسی کننده همبستگی بین اجزای کیفیت حسابرسی. 29

جدول(2-2) خلاصه مطالعات انجام شده پیرامون محصولات کیفیت حسابرس.. 34

جدول (1-4) آماره109

جدول (2-4)فراوانی. 109

جدول( 3-4) آزمون کولمو گرو – اسمیرینو. 110

جدول (4-4) همبستگی. 111

جدول( 5-4) تحیل واریانس.. 112

جدول (6-4) خلاصه مدل. 113

جدول (7-4) براورد ضرایب.. 114

جدول (8-4) خلاصه مدل رگرسیون چند گانه116

فهرست نمودارها

نمودار(1-1) نشان دهنده ، چارچوب تحلیلی پژوهش در یک نگاه7

نمودار (1-2) چارچوب كیفیت حسابرسی. 19

نمودار (2-2)چارچوب و طبقات پژوهش کیفیت حسابرسی. 21

نمودار (3-2) انواع هموارسازی سود70

نمودار(1-4) ناحیه رد یا عدم ردفرض صفر. 114

معماری سرویس گرا (SOA) – پروتکل ها و استانداردها

کتاب “معرفی اصول، مبانی و روش های معماری سازمانی سرویس گرا” توسط انتشارات دانشگاه بهشتی تهران منتشر شد. هدف از نگارش این کتاب، تشریح مباحث “معماری …

معماری سرویس گرا (SOA)

معماری سرویس گرا (SOA) – Service Oriented Architecture. … معرفی خدمات آزمایشگاه معماری سازمانی سرویس گرا. خدمات آزمایشگاه مرجع معماری سازمانی سرویس گرا:.

تعریف معماری سرویس گرا – معماری سرویس گرا (SOA)

معماری سرویس گرا (SOA) – تعریف معماری سرویس گرا – Service Oriented Architecture. … کتاب “معرفی اصول، مبانی و روش های معماری سازمانی سرویس گرا” توسط …

معماری سرویس‌گرا – ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

معماری سرویس‌گرا (به انگلیسی: Service-oriented Architecture (به اختصار SOA))، رهیافتی‌ست برای ساخت سامانه‌های توزیع‌شده که کارکردهای نرم‌افزاری را در قالب …

[PDF]SOA Suites – آزمایشگاه معماری سازمانی سرویس گرا

ﺧﻮاص ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲ ﮔﺮا ﺑﻪ اﯾﻦ ﺷﺮح اﺳﺖ: •. اﺳﺘﻔﺎده از اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي ﻣﺴﺘﻘﻞ از ﻓﻨﺎوري و ﻣﻮرد ﺗﻮاﻓﻖ ﺑﺮاي اراﺋﻪ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎي ﻧﺮم اﻓﺰاري ﺗﺤﺖ ﻗﺎﻟﺐ ﺳﺮوﯾﺲ. •. ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﻨﻨﺪه ﯾﮏ روش ﻣﺸﺨﺺ و ﻣﻮرد ﺗﻮاﻓﻖ ﺑﺮاي ﺗﻌﺮﯾﻒ …

[PDF]- ﻣﺘﺪوﻟﻮژي ﻫﺎي ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲ ﮔﺮا و ارزﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮرﺳﯽ SOMA, SOA+RUP

در اﯾﻦ ﻧﻮﺷﺘﻪ. ﻣ،. ﺘﺪوﻟﻮژي ﻫﺎي اراﺋﻪ ﺷﺪه ﺑﺮاي. ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲ ﮔﺮا. ﻣﻌﺮﻓﯽ و ارزﯾﺎﺑﯽ ﺷﺪ. ه و. ﮐﺎرﺑﺮد ﻫﺮ ﮐﺪام ﺑﻪ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯽ ﮔﺮدد. ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﻄﺎﻟﺐ اراﺋﻪ ﺷﺪه ﺣﺎﺻﻞ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺗ. ﺠﺮﺑﯿﺎت. ﻧﮕﺎرﻧﺪه و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ …

معماری سرویس گرا Service Oriented Architecture چیست؟ – …

۳۱ خرداد ۱۳۸۵ – نیاز به معماری سرویس گرا از جنبه ای دیگر نیز به نحوه بارزی در برنامه های …. با معرفی و ثبت مشخصه های جدید و بهبود مشخصه های قبلی ، مشخصه های …

آزمایشگاه مرجع معماری سازمانی سرویس گرا : Service Oriented …

معماری سازمانی , پروژه معماری سازمانی , ارزیابی معماری سازمانی , نظارت معماری سازمانی , معماری سازمانی چابک , معماری سازمانی فناوری اطلاعات , طرح جامع فناوری اطلاعات …

مفاهیم معماری سازمانی سرویس گرا – وب سایت شخصی امیر …

۱۲ خرداد ۱۳۹۵ – با سلام. در این مطلب من برخی از مفایهم پرکاربرد و اصلی معماری سازمانی، معماری سرویس گرا و نهایتاً معماری سازمانی سرویس گرا را از کتاب “معرفی …

معرفی معماری سرویس گرا ( SOA ) – نوشته های تخصصی علوم …

۳ دی ۱۳۸۹ – معماری سرویس گرا (SOA) روشی جدید و در حال تکامل برای ساخت برنامه های توزیع شده با Distributed Applicationاست. سرویس ها اجزای توزیع شده …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *